Slovenský raj: zo Stratenej na Havraniu skalu (1156m.)

13.07.2015
slovensky-raj-zo-stratenej-na-havraniu-skalu-1156m-

Pekná, pohodová poldenná túra na najlepší vyhliadkový vrchol Slovenského raja. Na rozdiel od (v sezóne) frekventovaných roklín v severnej časti NP si môžeme v jeho južnej časti vychutnať pokojnú túru kaňonom, spestrenú náučným chodníkom pri Občasnom prameni, a vyhliadkovým kopcom.

Parkujeme v obci Stratená (800m), kde panuje ešte pred hlavnou letnou sezónou veľký kľud. Priamo z obce popri kostole vyráža do kaňonu pod Sokolími skalami zelená značka. Prechádzame popri cintoríne a vnárame sa do lesa. V kaňone ostro stúpame a prechádzame popri malých jaskynkách, a dokonca sme našli aj skalné okno.

výhľady_z_Havranej_skaly

Vychádzame na planinu a musíme sa predierať cez konáre, na ktoré drevorubači odstraňujúci polom nejako nedopatrením zabudli. Ďalej chodníček už vedie zvlneným terénom až ku Občasnému prameňu. Tu sa začína náučný chodník, ktorým sa stúpajúc strmo do kopca dostaneme až na Havraniu skalu (1156m). Prechádzame popri menšej jaskyni a strmým výšvihom sa dostaname na vrchol s niekoľkými vyhliadkami.

Naspäť sa vraciame po žltej značke. Zostup je miernejší a pohodlnejší, ako keby sme mali ísť naspäť tou istou trasou. Na lúke, ktorá momentálne slúži ako skládka dreva, sa žltá so zelenou len tesne míňajú. Rozhodujeme sa neísť do Stratenského kaňonu, ktorý jazdíme často na bajku, ale po lúke sa dostaneme naspäť na zelenú, po ktorej sme prišli.

Zostupujeme kaňonom do Stratenej a nakukneme ešte do niekoľkých menších jaskýň. Príjemný poldenný okruh zakončíme v Stratenej. V sezóne sa tu dá občerstviť a najesť vo viacerých podnikoch. Za parkovanie ani za vstup do parku sa tu neplatí, na rozdiel od severnej časti Slovenského raja.

Fotky Slovenský raj: zo Stratenej na Havraniu skalu (1156m.)

RE: Slovenský raj: zo Stratenej na Havraniu skalu (1156m.)
Jaraba 14.07.2015
Vraj som tam bola prvýkrát ako štvorročná. Nič si z toho nepamätám - aspoň si mi pripomenul :o)

Jano 14.07.2015
Sranda Martin, jedna s prvych tur s mojou zenou pred 55 rokmi. No nedavno! Vdaka.