Bajkovačka v Raji

30.05.2010
bajkovacka-v-raji

Slovenský raj je rajom pre turistov, harwestory, motorové píly, cigánske sekery a mohol by byť rajom aj pre cyklistov. Hlavné centrum severnej časti raja je Podlesok-Hrabušice. Pred pár rokmi dostala cesta po pravej strane Suchej Belej nový asfaltový koberec. Ten však nebol určený cyklistom a rozvoju cestovného ruchu.

Po tom, čo bola pre cyklistov táto cesta uzavretá sa situácia trošku ukľudnila a už sa po nej veselo jazdí. Nielen na džípoch, osobných autách a s kamiónmi s vlečkou ale aj na dvojkolesových tátošoch.

Po vyšliapaní takmer 400 výškových metrov prichádzame k ústiu Suchej Belej, najznámejšej a najpopulárnejšej rokline ne severe Raja. Tu sa dá pokračovať vľavo a prísť cyklotrasou až na Kláštorisko alebo po serpentínach na druhej strane rokliny Suchá Belá až dole späť na Podlesok.

My sa však rozhodujeme pokračovať vpravo. Táto časť Glackej cesty vinúcej sa celým Slovenským rajom zo severu na juh dostala tiež nedávno novučičký asfaltový koberec. Okrem neho sa pýši aj modrou značkou. Po asi 15 minútach mierneho stúpania sa dostávame na poľanu Malý Glac.

Tu sa so značkou lúčime. Odbočujeme vpravo a širokou cestou sa púšťame po lúkach mierne dole. Cesta sa po chvíli stretne s červenou značkou vedúcou do osady Píla v ústí rokliny Piecky. V týchto miestach sa široká lesná cesta pomaly mení na úzky chodníček a po niekoľkých terénnych hupoch nasleduje nádherný zjazd, miestami okorenený technickým singltrailom.

V Píle míňame ešte pozatvárané bufety, parkovisko s jedným zaparkovaným autom však svojho parkára už má. Tento pekný okruh uzatvárame opäť v Podlesku. Tu sú bufety  už pootvárané.

Fotky Bajkovačka v Raji

RE: Bajkovačka v Raji
Robert 25.09.2010
Chlopaci bez prilby sa jazdi? :)